11 Ноября 2024, 15:47:14
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Навигация по форуму







guest3d
Quest3D - Русскоязычное сообщество > Quest3D > Общие вопросы > Quest3D 4 : делимся впечатлениями
Quest3D 4 : делимся впечатлениями
(Прочитано 82807 раз)
  1 2 3 [4] 5 6 7
Печать
IYV | ** | Пользователь | Сообщений: 77 | «Ответ #45 01 Мая 2008, 15:10:44 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
45
Это вроде исправили в следующем обнолении,ссылка таже.
3DYURA | * | Новичок | Сообщений: 32 | «Ответ #46 02 Мая 2008, 16:47:15 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
46
vik   большое спасибо тебе ! я на етом сайте и для своего квеста 3.6 лекарство нашел !!!!!!
Glow | * | Новичок | Сообщений: 34 | «Ответ #47 03 Июня 2008, 11:09:17 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
47
А что в этих обновлениях полезного? четвертый квест сильно кривой? и вроди какаято ботва с регистрацией, ничего не слетает?
Amigo | * | Новичок | Сообщений: 35 | «Ответ #48 04 Июня 2008, 08:16:46 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
48
Quest3D_4_1_0RC3.exe

Кто-нибудь разобрался, как сие чудо вылечить?
Ktoeto | * | Новичок | Сообщений: 3 | «Ответ #49 06 Июня 2008, 11:49:55 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
49
> Quest3D_4_1_0RC3.exe
> Кто-нибудь разобрался, как сие чудо вылечить?

Присоединяюсь к вопросу.
Насчет полезности обновлений - на оф. форуме я видел упоминание, что "начиная с версии 4.1 начали корректно работать инстансы, даже с ЛОДами"
TOXin | Гость |
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
50
vik, большое спасибо за Q3D v.4.1.2! Веселый
Вот только леченый .exe скачать не удается. Мне пишет, что:
Сервис бесплатно работает только для UA-IX. Ваш ай-пи не входит в список сетей UA-IX.
Для продолжения использования сервиса купите премиум!
  Непонимающий Плачущий
Может быть выложите лекарство где-нибудь еще?..


Установил .ехе от 4.1.0, на который давал ссылки КВЕСТОМАН (за что отдельное спасибо), программа заработала, в заголовке написано: Quest3D VR Edition 4.1.0... НО столкнулся с другой проблемой, при желании открыть свойства любого канала, ничего не происходит - канал не открывается. Подскажите, плиз, че делать?....

А что в этих обновлениях полезного? ...
New in 4.1.2
·   Fixed a bug where it was not possible to publish hybrid and HDR channels

New in 4.1.1
·   Fixed a bug where the 4.1.0 setup didn’t correctly load hybrid channels
·   Shadow map templates are changed and help was added
·   Some links from the start menu where updated
·   The Max 2009 exporters were added in the release

New in 4.1.0
·   Fixed a bug in the nature painting templates
·   There now is a SaveText channel. This channel will not work in the webviewer.
·   Fixed a crash bug of the animation section in combination with OO projects
·   Changed some error messages in the webviewer
·   The command channel now has the ablility to read information from the nature painting channel
·   We changed the publisher to include a low footprint option. This will scan all channels in the channel folder and include in the executable only the channels that have been used since the start of Quest3D. This will allow for much smaller executables. You are however obliged to once have loaded all groups that you want to publish. You can unload them since the channel will have been used since the start of Quest3D.
·   There was a bug with messages in an active x which made the GUI channels not work.
·   Newton was converted to vc2003 so that publish and redistributable problems are solved
·   The cgr saving system was changed so that it now has a production version and a published version. The production version now also has editor information stored inside so that a .IGR file is no longer needed. Also it won’t be zipped so that saving is much faster. At publish the extra information is stripped and the option to use 7-zip compression is now available. This will provide much smaller executables.
·   The publish system now has an option to use a low footprint. This will add in the viewer.exe all channels that are used in Quest3D at the moment of publishing. This allows for a quick system to know which channels should be included. However if you first load 4 different projects and then publish you will include all channels used by those projects. Also publishing with the low footprint disabled will load all channels and make it impossible to publish with a low footprint later. You will need to restart Quest3D to get the minimum channels again.
·   Fixed a bug in value operator not updating when you remove or add rows.
·   The Newton channels where converted to 2003 so the publishing of these channels will now work. Also a small issue with the slider joint is fixed.
·   Cube texture now also supports ARGB and HDR
·   Render to texture now supports multiple render formats
·   There was a problem with the Newton slider joint and motor forces
·   HLSL files can now request the current TFACTOR setting
·   Square items that where locked copy pasted wrong
·   The channel list window can now show the GUID of the channels
·   The If channel asked for a value 2 times
·   An XML dom and sax parser channel is added
·   The array column timestamp wasn’t updated correctly when a row was added or removed
·   A bug was fixed when creating a new project and then pressing cancel
·   Fixed a crash bug in OO with static channel members of class instance type
·   Fixed a focus problem with the publish window
·   You can now disable the graphic helpers of the Newton channels in the animation menu
·   You can now also set the projection matrix in the command channel
·   Channelfeedback is now disabled for public caller channels
·   Fixed a problem with LUA loading and member variables
·   Nature painting was optimized for using HLSL attached to them
·   Nature painting now supports hardware instancing in combination with HLSL
·   New nature painting items are included in Quest3D
·   A GUI container channel is added for performance increase
·   Setting adding or inserting a new class in a class list will now also autoload the interface if not loaded yet
·   Fixed a bug with public callers in an array
·   Nature painting can now be enabled in the command channel
·   Fixed a bug in this this pointer channel
·   Fixed a crash bug in newton convex collision model
·   Fixed a crasg bug in interface parameter channel
·   Added a command to set the texture size
·   Fixed a issue in OO with interfaces that where invalid
« Последнее редактирование: 07 Июня 2008, 05:58:37 от TOXin »
gerasim | * | Новичок | Сообщений: 28 | «Ответ #51 07 Июня 2008, 20:26:07 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
51
!!!варез!!!   для 412, но вроде и 410 кроет.
« Последнее редактирование: 22 Июня 2008, 13:45:08 от danila_dem »
TOXin | Гость |
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
52
gerasim, большущее СПАСИБО!!!  Смеющийся Смеющийся Смеющийся Смеющийся Смеющийся
Все заработало!
« Последнее редактирование: 08 Июня 2008, 07:15:35 от TOXin »
mor | * | Новичок | Сообщений: 1 | «Ответ #53 08 Июня 2008, 14:00:02 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
53
!!!варез!!!   для 412, но вроде и 410 кроет.
для 412 не пашет ( какое-то время работает но все равно вылезает блокировка
« Последнее редактирование: 22 Июня 2008, 13:46:09 от danila_dem »
TOXin | Гость |
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
54
На Q3D 4.1.2. блокировка выскакивает через каждый час работы. Так что пока выход один - сохраняться почаще...
mehanik1982 | * | Новичок | Сообщений: 25 | «Ответ #55 14 Июня 2008, 15:29:15 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
55
 :-\Q3D 4.1.2.хорошая версия вот бы ече и ключик
Glow | * | Новичок | Сообщений: 34 | «Ответ #56 15 Июня 2008, 15:24:51 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
56
Мда, таких глючных версий они наверно еще не выпускали
3dsim | * | Новичок | Сообщений: 5 | «Ответ #57 19 Июня 2008, 05:04:42 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
57
А где NEWTON я че то его не нашел или я его не там ищу? версия Q3D 4.0
3dsim | * | Новичок | Сообщений: 5 | «Ответ #58 19 Июня 2008, 05:15:12 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
58
забыл прикрепить )

* 1.jpg (53.02 Кб, 864x522 - просмотрено 2567 раз.)
Denil-Tornado | **** | Старожил | Сообщений: 313 | «Ответ #59 16 Июля 2008, 13:45:00 »
Re: Quest3D 4 : делимся впечатлениями |
59
Люди этой темы вот эти обнавления иду как уже как целая программа? Если да то ключ активации от 4.0.0 версии подойдёт?
« Последнее редактирование: 16 Июля 2008, 13:47:59 от Denil-Tornado »
 
  1 2 3 [4] 5 6 7
Печать
 
Quest3D - Русскоязычное сообщество > Quest3D > Общие вопросы > Quest3D 4 : делимся впечатлениями
Перейти в: